Honningcentralen

Hvordan lage mer buzz rundt Honningcentralen?

Honningcentralen er et samvirke med små og store birøktere som leverer kortreist og bærekraftig norsk honning rett fra naturen. Det har de gjort siden 1927. For å skape ny oppmerksomhet rundt Honningcentralen og produktene de selger, utviklet vi et nytt kommunikasjonskonsept. Denne jobben er blitt valgt ut på shortlist til Epica Awards 2020.

Konseptet hviler på en betraktning om at Honningcentralen, med sine birøktere og milliarder av bier, er Norges største arbeidsplass. Det gir oss mulighet til å snakke om naturlighet, birøkt, håndverk, kvalitet og de konkrete produktene på en litt annerledes, men likevel relevant måte. I første omgang lagde vi 7 korte filmer for TV.

Surre rundt

En i administrasjonen

Åpent landskap

Kvinnelig sjef

Månedens ansatt

Viktig jobbreise

Forretningsidé

Til SoMe lagde vi ulike poster hvor vi lekte med begrepet “Norges største arbeidsplass”.

Bigeskjeft

Medarbeidersamtaler

950.000 arbeidere

I 2021 lagde vi lanseringsfilmer for Lynghonning, og sponsorvignetter for Lineær-TV.

Lanseringsfilm Lynghonning

Sponsorvignett grillspyd

Sponsorvignett produktsortiment

Sponsorvignett juleribbe

I anledning kvinnedagen synes vi det var på sin plass å påpeke at kvinneandelen på Norges største arbeidsplass er usedvanlig høy. Annonsen ble også publisert på sosiale medier samme dag.

Kvinnelige ledere har aldri vært under 100%

100% kvinnelige ledere

For å hjelpe folk gjennom korona sesongen, og inspirere folk til å bruke mer honning, lanserte vi i 2022 “Honningcentralens forretningshemmeligheter”. Disse er distribuert som video i banner.

Te med honning og sitron

Honning mot sår hals

Kampanjen har blitt veldig godt mottatt blant forbruker og i ulike bransjefora i inn- og utland. Liking, involvering, merkevarepåvirkning og aktivering er skyhøyt over Mediacoms benchmark for FMCG merker. I tillegg dobles Honningcentralens Top of Mind. Og salget har vært strålende.

%

Liking bedre enn benchmark

%

Merkepåvirkning bedre enn benchmark

%

Salg

%

Aktivering bedre enn benchmark

%

Top of Mind

Ønsker du mer informasjon?

Morten Micalsen

Andre arbeider fra Atyp:

Nominasjoner og prisdryss til Bufdir! 

Fotballfilmen «Den utenkelige overgangen» som vi har laget for Bufdir og Fosterhjem.no, har allerede vunnet Sølvfisken for mars, og fortsetter nå å...

Note to self – derfor bør historiefortellere omfavne Byron Sharp

Byron Sharp, eller rettere sagt tolkningen av hans bøker har vært et hår i suppa for mange av oss som jobber med å lage reklame.

Samsnakka om alkohol?

Tidligere i år ble det kjent at Av-og-til valgte oss som sitt nye reklamebyrå på tematikken ungdom og alkohol. Endelig er første kampanje på lufta.